Vabilo sodelavcem - učiteljem


Na tem mestu bomo objavili prispevke sodelujočih učiteljev - predloge za izvedbe dejavnosti, poročila o izvedenih dejavnostih, sugestije o načinih dela, ... Vabimo vas, da izkušnje o svoji dobri praksi delite s kolegi.



"Učiteljica, poštevanka je super fajn"                                                                26. november 2010

Novice.Dnevnik.si

Na Osnovni šoli Marije Vere na Duplici niti matematika ni več bavbav, saj se že najmlajši lotevajo poštevanke s tehtanjem...

Kamnik - "Otroci imajo radi, da se kaj dogaja. Radi dobijo kaj v roke, da lahko kaj sami naredijo, preizkusijo, merijo in da se jim zaupa, da bodo znali narediti," je prepričana profesorica fizike Mateja Grašič z Osnovne šole Marije Vere na Duplici. Šola, tako kot vse kamniške osnovne šole, sodeluje v evropskem projektu Pollen za promocijo naravoslovja, letos pa tudi v nadgrajenem projektu Fibonacci, ki je namenjen razširjanju raziskovalnega pouka naravoslovja in matematike in omogoča učencem, da sami raziskujejo, opazujejo, spoznavajo in razumevajo svet, ki jih obkroža.


Arminu in Maji poštevanka še malo nagaja, a so zadrege s tehtanjem in pomočjo Mateje Grašič hitro rešene. (Foto: Anita Vošnjak)

"V projekt smo se vključili tudi zato, ker je zanimanje za naravoslovje pri nas skromno in bi to lahko spremenilo prav zanimivo in privlačno zgodnje uvajanje naravoslovja v poučevanje," je povedala ravnateljica OŠ Marije Vere Violeta Vodlan. Odmevov o večji priljubljenosti še nimajo, saj v procesu šolanja rezultatov ni mogoče meriti na kratek rok. Res pa je, nadaljuje ravnateljica, da so otroci ob vsaki novi vaji, pri kateri lahko sami poprimejo za orodje in samostojno raziskujejo, navdušeni. "Kar oči jim žarijo, ko napovemo novo vajo," dodaja pomočnica ravnatelja Jožica Senica Zabret, ki vodi projekt. Na OŠ Marije Vere namreč hranijo didaktično gradivo za vse kamniške osnovne šole, pri njih so tudi vsa predavanja za učitelje.

Pri raziskovalnem pouku sva vedno dva mentorja, saj imajo šolarji veliko dodatnih vprašanj," pojasnjuje Grašičeva in dodaja, da je med raziskovanjem največkrat zelo hrupno, saj se otroci tako zatopijo v delo, da se ne zavedajo, da so v šoli. Pravi, da jih na to pretirano ne opozarjajo, saj si med ustvarjanjem morajo dati duška. "In tudi v socialnem smislu hitro napredujejo, saj se naučijo funkcionirati kot skupina, si sami razdelijo vloge..." pristavlja učiteljica razrednega pouka Klavdija Krevs . "Komaj čakajo nove poizkuse. In s tem didaktičnim programom, ki nam ga je zagotovila občina, je to res preprosto in prijetno. Prej smo se morale učiteljice s pripomočki znajti same," nadaljuje Krevsova in dodaja, da vse pove izjava drugošolca Urha po koncu ure: "Učiteljica, bilo je super fajn!"

Pri vaji z obešanjem uteži so tretješolci s tehtanjem med drugim utrjevali poštevanko. Vprašanje, koliko je enkrat deset bombonov, je Maji in Arminu povzročilo kar precej zadreg. Ko pa sta z desetimi ploščicami uravnovesila tehtnico, je bila stvar jasna, četudi na njej ni bilo bombonov. Oba sta rekla, da rada raziskujeta, da imata rada matematiko, še raje pa pišeta.

Manj težav poštevanka povzroča Stinu, ki odgovarja na vprašanja kot iz topa. "Učili smo se poštevanko do štiri," pojasnjuje in dodaja, da rad hodi v šolo, a spet ne tako zelo rad. Tudi doma pa dela poizkuse, zlasti z vodo in barvami, igra nogomet, sestavlja lego kocke in gleda televizijo